duminică, 5 decembrie 2010

La multi ani, Nic!


"Seceta a ucis orice boare de vânt.
..................................................
Mă iau după tata la deal printre târşuri,
...................................................
Aşteptăm într-un loc unde încă mai sună,
Din strunele undelor line, izvoarele.
...................................................
Spun tatii că mi-i sete şi-mi face semn să tac.
......................................................
Cu foşnet veştejit răsuflă valea.
.................................................
Ca pe-un altar ard ferigi cu flăcări vineţii,
......................................................
Ea s-arătă săltând şi se opri
Privind în jur c-un fel de teamă,
..............................................
Sticlea în ochii-i umezi ceva nelămurit,
Ştiam că va muri şi c-o s-o doară.
.........................................................
Dar văile vuiră. Căzută în genunchi,
Îşi ridicase capul, îl clătină spre stele,
.....................................................
Spun tatii că mi-i sete şi-mi face semn să beau.
.....................................................
Pe-o nară puşca tatii scoate fum.
....................................................
Ce-i inimă? Mi-i foame! Vreau să trăiesc, şi-aş vrea...
Tu, iartă-mă, fecioară - tu, căprioara mea!
Mi-i somn. Ce nalt îi focul! Şi codrul, ce adânc!
Plâng. Ce gândeşte tata? Mănânc şi plâng. Mănânc!"

Nicolae Labis

Niciun comentariu: