luni, 2 mai 2011

Trebuie sa te manipulezi pe tine insuti, ca gazetar


”In gazetarie manipularea este continua. Exista si manipulare si automanipulare. Trebuie sa te manipulezi pe tine insuti, ca gazetar. Deci, modul de transmitere al mesajului este esential. Spre deosebire de literatura, unde te afli in fata paginii albe cu tine insuti si te intereseaza mai putin cine si cum te va citi peste timp, in fata ziarului e cu totul altceva: acolo trebuie sa te gandesti nu numai ca ceea ce scrii este corect, ci si daca este scris intr-un asemenea fel incat sa ajunga in forma dorita la cititori. Pentru ca de foarte multe ori poti sa scrii un lucru corect, dar daca el nu este scris intr-un anume fel, care sa-l faca accesibil si penetrant pentru receptor, se ajunge in cu totul alta parte. Eu am avut o asemenea experienta la inceputul carierei gazetaresti, cand am scris un lucru care mi s-a parut foarte corect, iar dupa aceea, luand contact cu reflexele,cu feed-back-urile a ceea ce scrisesem, am observat cu stupoare ce intelesesera receptorii. In acea vreme nu aveam stiinta de a ajusta mesajul in asa fel incat sa fie inteles cum trebuie.”
Cristian Tudor Popescu

Niciun comentariu: